4 tips om meer te bewegen

// 4 TIPS OM MEER TE BEWEGEN //

Met beweging bedoel ik iets anders dan sporten dus denk aan lopen en fietsen. Sporten is gezond, maar ook iemand die sport voldoet lang niet altijd aan de beweeg richtlijn van minstens 150 minuten per week matig intensieve inspanning, verspreid over diverse dagen.

Als je meer wilt gaan bewegen dan heb ik hier een aantal tips voor je.

Je kunt bijhouden hoeveel stappen je zet per dag. Hierbij wordt vaak de richtlijn van minimaal 10.000 stappen per dag aangehouden maar 7000-8000 stappen per dag is voldoende voor je gezondheid. 

Heb jij afgesproken om tijd door te brengen met je vriendinnen? Kies dan eens voor een avondje salsa dansen, maak een wandeling in het bos, volg een workshop Tai Chi of bedwing een klimwand.

Zitten is het nieuwe roken dus ga vaker de benen strekken. Neem de trap ipv de lift, parkeer de auto iets verder en loop de laatste paar minuten naar je bestemming, stap een halte eerder uit de bus, haal tijdens de lunchpauze op het werk buiten een frisse neus met een korte wandeling.

Minder zitten en meer bewegen: dat vraagt om een gedragsverandering. Door alledaagse dingen actiever te gaan doen, boek je de meeste winst. Een goede manier om te zorgen dat je niet vergeet regelmatig even een stukje te lopen of te gaan staan is om een timer te zetten. Op die manier krijg je regelmatig een herinnering en vormt zich zo een nieuwe gewoonte.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *