Eetwissel – quiche

// EETWISSEL – quiche – //

Ik kies vaak voor een makkelijke maaltijd die snel te bereiden is en dan staat een quiche zo op tafel. Even opwarmen in de oven en dan kun je eten.

Maar welke variant kun je het beste kiezen?

Quiche 1: quiche kip pesto van 300 gram / 1 portie  per 100 gram = 240 calorieën

koolhydraten 16 gram / eiwitten 9,5 gram / vetten 15 gram / vezels 1,5 gram

Quiche 2: quiche bloemkool broccoli van 300 gram / 1 portie per 100 gram = 180 calorieën

koolhydraten 15 gram / eiwitten 8,5 gram / vetten 9 gram / vezels 3,5 gram

Je kunt het beste kiezen voor quiche 2 met een totaal van 540 calorieën ipv 720 calorieën. Het scheelt je dus maar liefst 180 calorieën! 

Ook bevat het minder vetten en aangezien je vet budget vaak rond 50 – 60 gram zit, tikt quiche 1 met in totaal 45 gram vetten hard aan, terwijl quiche 2 maar 27 gram vet bevat.

Daarnaast bevat quiche 2; meer groenten, meer voedingsvezels, minder zout en is vegetarisch.

Tip: Ook als lunch te eten of als maaltijd voor 2 personen. Neem dan een halve quiche met een salade en soep erbij.

Welke eetwissel wil jij graag zien zodat jij ook een verstandige keuze kunt maken? 

Laat een reactie achter onder deze blog!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *