Stap 2: hoeveel calorieën moet je eten om af te vallen?

// STAP 2: HOEVEEL CALORIEËN MOET JE ETEN OM AF TE VALLEN? //

Je hebt berekend hoeveel calorieën je nodig hebt om op gewicht te blijven. Van dat getal moet je calorieën aftrekken zodat je een calorietekort krijgt. Hoeveel precies?

Om ongeveer een halve kilo per week te verliezen, moet je 500 calorieën minder eten per dag dus trek 500 calorieën af van het getal.

In sommige gevallen kun je rond 1200 calorieën uitkomen of zelfs minder. En eerlijk gezegd raad ik niemand aan om zo weinig calorieën te eten aangezien dit de caloriebehoefte van een peuter is.
En jij bent een volwassen vrouw, toch?
Ga dus niet eten als een kind van 2 jaar.

Een ander manier is iets minder calorieën eten en méér bewegen. Verhoog het aantal keer of de intensiteit van je work-outs zodat je calorieën verbrandt door te sporten.
Je hoeft niet persé naar de sportschool, als afvallen (vetverlies) jouw doel is dan kun je ook gaan wandelen of kies een andere vorm van beweging die jij leuk vindt om te doen.

Je kunt hier ook een middenweg in vinden door 250 calorieën minder te eten en 250 calorieën te verbranden met beweging.

Mijn advies is om 10% – 20% van het getal af te halen wanneer je niet veel minder calorieën wilt eten en niet extra wilt of kunt bewegen. Je hebt dan een klein calorietekort waarmee je niet veel en snel zult afvallen in gewicht maar je gaat hiermee wel een langdurig resultaat bereiken.
– dus geen jojo effect meer.
*
Ik ben benieuwd waar jij voor kiest.
Minder calorieën eten of meer bewegen?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *